Odchudzanie po ciąży – proste i skuteczne sposoby

Odchudzanie po ciąży – proste i skuteczne sposoby


Autor: Ania Wilczak


Chyba każda kobieta po porodzie oczekuje z niecierpliwością na powrót do dawnej figury.


Oczywiście bywa z tym różnie. Niektóre panie gubią kilogramy w mgnieniu oka, szczególnie jeżeli ze względu na alergię pokarmową dziecka muszą stosować tak zwaną dietę eliminacyjną (kobiety karmiące piersią). Sporo kobiet ma jednak trudności z powrotem do swojej wcześniejszej wagi. Poniżej kilka dobrych rad dotyczących tego, jak schudnąć po ciąży.

Jak zacząć odchudzanie po ciąży?
W czasie połogu kobieta musi być naprawdę bardzo troskliwa dla siebie samej – jej organizm wciąż się regeneruje i powraca do sił po porodzie. Poza tym w życiu kobiety pojawiło się dziecko i mnóstwo nowych obowiązków, które wymagają sporo wysiłku i pracy. W pierwszych tygodniach po porodzie zdecydowanie nie warto zatem przychodzić na niskokaloryczną dietę odchudzającą, bo zwyczajnie może się to tragicznie odbić na zdrowiu. W tym czasie należy odżywiać się w sposób pełnowartościowy, wybierać jak najwięcej produktów zdrowych i mało przetworzonych, takich jak świeże warzywa i owoce, delikatne ekologiczne mięso z kurczaka, makarony i kaszę. Nowe składniki należy wprowadzać z ostrożnością, szczególnie jeżeli maluszek karmiony piersią często cierpi na kolki. Lekkostrawne posiłki powinny dostarczać wszystkich witamin i mikroelementów, dobrze natomiast zrezygnować ze słodyczy i ciast, gazowanych napojów, a także słonych przekąsek takich jak chipsy czy paluszki.

Jeżeli w diecie większość posiłków będą stanowiły dania lekkie, takie jak na przykład zupy, delikatne potrawki mięsne, sałatki, waga z pewnością zacznie spadać. To zwyczajnie naprawdę świetna dieta pozwalająca na gubienie kilogramów. Kiedy kobieta instynktownie myśli o zdrowiu swojego dziecka, które jest karmione przez nią piersią, wybiera dobre jakościowo produkty i zwraca uwagę na to, co znajduje się na jej talerzu.

Dobry moment na dietę odchudzającą
Pierwsze 6-9 tygodni po porodzie absolutnie nie może być oparte na diecie niskokalorycznej i odchudzającej, później natomiast dzienną dawkę kalorii należy odcinać również z głową. Nawet jeżeli miną już pierwsze dwa lub trzy miesiące z dzieckiem w domu, ustali się pewien nowy rytm, a kobieta przyzwyczai się do swojej nowej sytuacji, z pewnością wciąż niejednokrotnie będzie czuła się zmęczona i osłabiona. Organizm każdej kobiety regeneruje się w innym tempie i niektóre panie potrzebują nawet kilku miesięcy na to, by naprawdę wrócić do sił. O prawdziwej diecie odchudzającej można mówić zatem dopiero wtedy, gdy dziecko będzie miało kilka miesięcy, a pokarm matki nie będzie już jego jedynym pokarmem. Kiedy maluch zacznie być żywiony posiłkami stałymi, a liczba karmień zmniejszy się, można powoli rozpocząć dietę z mniejszą ilością kalorii nastawioną na gubienie kg. Dzięki temu nie tylko nie będziemy odcinać ważnych składników pokarmowych dla swojego malucha karmionego tylko piersią, ale też nie doprowadzimy do zubożenia swojego organizmu. Jedną bardzo ważną zasadą przed rozpoczęciem diety odchudzającej u kobiety po ciąży jest to, by wcześniej wykonała sobie szereg wszystkich badań. Oczywiście najważniejsza jest morfologia. To od jej wyników może bowiem zależeć to, czy przejście na dietę odchudzającą będzie możliwe.


Polecamy również: Jak schudnąć po ciąży

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.